آموزش فن آوری وکار

فن اوری وکار

دوران قبل از امامت در دوران قبل از امامت، حضرت شاهد فعاليتهاي پدر خويش در نشر معارف ديني و تربيت شاگردان وفا دار و با بصيرت بود. امام باقر در مناسبتهاي مختلف به امامت و ولايت فرزندش جعفر صادق تصريح فرموده و شيعيان را پس از خودش به پيروي از او فرا مي خواند. لذا احاديث، زيادي مبني بر نص امامت حضرت صادق نقل شده است. امام صادق در سال 114 هجري قمري پس از شهادت پدرش در سن 31 سالگي به امامت رسيد. دوران امامتش مصادف بود با اواخر حکومت امويان که در سال 132 به عمر آن پايان داده شد و اوايل حکومت عباسيان. اوضاع جامعه در آغاز امامت حضرت در آغاز امامت حضرت افرادي از شيعيان و حتي بستگان حضرت حاضر به قبول امامت ايشان نبودند، لذا حضرت از راههاي گوناگوني کوشيدند آنها را به قبول راه صحيح وادار سازند و دراين زمينه به اذن خداوند معجزاتي نيز انجام دادند. دوران امام جعفر صادق در ميان ديگر دورانهاي ائمه اطهار، دوراني منحصر به فرد بود و شرايط اجتماعي و فرهنگي عصر آن حضرت در زمان هيچ يک از امامان وجود نداشته است و اين به دليل ضعف بني اميه و قدرت گرفتن بني عباس بود. اين دو سلسله مدتها در حال مبارزه با يکديگر بودند که اين مبارزه در سال 129 هجري وارد مبارزه مسلحانه و عمليات نظامي گرديد. اين کشمکش ها و مشکلات سبب شد که توجه بني اميه و بني عباس کمتر به امامان و فعاليتشان باشد، از اين رو اين دوران، دوران آرامش نسبي امام صادق و شيعيان و فرصت بسيار خوبي براي فعاليت علمي و فرهنگي آنان به شمار مي رفت. جنبش فرهنگي در دوران امامت حضرت عصر آن حضرت همچنين عصر جنبش فرهنگي و فکري و برخورد فرق و مذاهب گوناگون بود. پس از زمان رسول خدا ديگر چنين فرصتي پيش نيامده بود تا معارف اصيل اسلامي ترويج گردد، بخصوص که قانون منع حديث و فشار حُکّام اموي باعث تشديد اين وضع شده بود. لذا خلأ بزرگي در جامعه آنروز که تشنة هرگونه علم و دانش و معرفت بود، به چشم مي خورد. امام صادق با توجه به فرصت مناسب سياسي و نياز شديد جامعه، دنباله نهضت علمي و فرهنگي پدرش را گرفت و حوزه وسيع علمي و دانشگاه بزرگي به وجود آورد و در رشته هاي مختلف علمي و نقلي شاگردان بزرگي تربيت کرد. شاگرداني چون: هشام بن حکم، مفضل بن عمر کوفي جعفي، محمد بن مسلم ثقفي، ابان بن تغلب، هشام بن سالم، مؤمن طاق، جابر بن حيان و . . . . تعداد شاگردان امام را تا چهار هزار نفر نوشته اند. ابوحنيفه رئيس يکي از چهار فرقه اهل سنت مدتي شاگرد ايشان بود و خودش به اين موضوع افتخار کرده است. امام از فرصت هاي گوناگوني براي دفاع از دين و حقانيت تشيع و نشر معارف صحيح اسلام استفاده مي برد. مناظرات زيادي نيز در همين موضوعات ميان ايشان و سران فرقه هاي گوناگون انجام پذيرفت که طي آنها با استدلال هاي متين و استوار، پوچي عقايد آنها و برتري اسلام ثابت مي شد. همچنين در حوزه فقه و احکام نيز توسط ايشان فعاليت زيادي صورت گرفت، به صورتي که شاهراههاي جديدي در اين بستر گشوده شد که تاکنون نيز به راه خود ادامه داده است. بدين ترتيب، شرايطي مناسب پيش آمد و معارف اسلامي بيش از هر وقت ديگر از طريق الهي خود منتشر گشت، به صورتي که بيشترين احاديث شيعه در تمام زمينه ها از امام صادق نقل گرديده و مذهب تشيع به نام مذهب جعفري و فقه تشيع به نام فقه جعفري خوانده مي شود. حاکمان معاصر همانطور که گفته شد امام بين دو دوره عباسي و اموي و دوران گذار از امويان به عباسيان مي زيست. ايشان ازميان خلفاي اموي با افراد زير معاصر بود: 1- هشام بن عبدالملک (105- 125 ه. ق) 2- وليد بن يزيد بن عبدالملک (125-126) 3- يزيد بن وليد بن عبدالملک (126) 4- ابراهيم بن وليد بن عبدالملک (70 روز از سال 126) 5- مروان بن محمد (126-132) و از خلفاي عباسي نيز معاصر بود با : 1- عبدالله بن محمد مشهور به سفاح (132-137) 2- ابوجعفر مشهور به منصور دوانيقي (137-158) نبايد تصور کرد که امام به کلي خود را از جريانات و امور سياسي دور نگه داشت، بلکه همواره از وقتهاي مناسب براي ترويج حقانيت خود و بطلان هيأت حاکمه بهره مي برد و بدين منظور نمايندگاني را نيز به مناطق مختلف بلاد اسلامي مي فرستاد. عباسيان براي کسب قدرت و محبوبيت در دلهاي مردم از وجهه اهل بيت پيامبر استفاده مي کردند و حتي شعارشان" الرضا في آل محمّد" بود. آنان به دنبال اشخاصي با وجهه مردمي بودند که هم از بستگان پيامبر باشند و هم درميان مردم محبوبيت داشته باشند. لذا بهترين شخص در نظر عباسيان امام صادق بود. امام صادق پيشنهاد آنان را رد کردند و فرمودند: نه شما از ياران من هستيد نه زمانه، زمانه من است. حتي برخي از بستگان آن حضرت نزديک بود با اين پيشنهاد ها فريب به خورند، اما امام با روشنگري خاص خود به آنان فهماندند که به ظاهر توجه نکنند. امام مي دانست که عباسيان نيز هدفي جز رسيدن به قدرت ندارند و اگر شعار طرفداري از اهل بيت را مطرح مي کنند، صرفاً به خاطر جلب حمايت توده هاي شيفته اهل بيت است. امام مي ديد که سران سياسي و نظامي عباسيان در خط مستقيم اسلام و اهل بيت نيستند و لذا حاضر نبود با آنان همکاري کرده و به اقداماتشان مشروعيت بخشد. چنانکه در تاريخ مي بينيم که چه جناياتي کردند و چه خونهايي ريختند تا پايه هاي عباسيان محکم گردد. از حوادث مهم در زمان امامت حضرت، قيام عمويش زيد بن علي است که شکست خورد و با شهادت زيد به پايان رسيد. شهادت حضرت صادق عليه السلام پس از به قدرت رسيدن عباسيان، همانطور که آن حضرت پيش بيني کرده بود فشار بر شيعيان افزايش يافت و با روي کار آمدن منصور اين فشار به اوج خود رسيد. امام نيز از اين فشار ها مستثني نبود. اين دوران، يعني چند سال آخر عمر آن حضرت بر خلاف دوران اوليه امامتشان،‌ دوره سختي ها و انزواي دوبارة آن حضرت و حرکت تشيع بود. منصور شيعيان را به شدت تحت کنترل قرار داده بود. سرانجام کار به جايي رسيد که با تمام فشارها، منصور چاره اي نديد که امام صادق را که رهبر شيعيان بود از ميان بردارد و بنابراين توسط عواملش حضرت را به شهادت رساند. آن حضرت در سن 65 سالگي در سال 148 هجري به شهادت رسيد و در قبرستان معروف بقيع در کنار مرقد پدر و جدّ خودش مدفون گرديد . در زمينه فضايل و مکارم اخلاقي حضرت صادق روايات و وقايع بسيار زيادي نقل شده است. آن حضرت با رفتار کريمانه و خلق و خوي الهي خود بسياري از افراد را به راه صحيح هدايت فرمود، به گونه اي که پيروان ديگر مکاتب و اديان نيز زبان به مدح آن حضرت گشوده اند.
+ نوشته شده در  شنبه یکم شهریور 1393ساعت 4:55 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

تاکتیک‌های «عملیات روانی» و «جنگ نرم» جبهه‌ی استکبار علیه انقلاب اسلامی

پایداری ملی: عملیات‌های روانی برای تأثیرگذاری مقطعی و کوتاه‌مدت بر احساسات و افکار است. به همین دلیل هم به آن عملیات گفته می‌شود. بر این اساس، عملیات روانی ابزاری برای جنگ نرم و با آن متفاوت است. چند سالی است که از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر وجود «جنگ نرم» جبهه‌ی استکبار علیه انقلاب اسلامی می‌گذرد. در این مدت، مطالب و مقالات زیادی در این باره منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد هنوز حق این مطلب آن گونه که باید ادا نشده است. از سویی دیگر، برخی از محققان و نویسندگان، بین موضوعی چون «جنگ نرم» با مقولات متشابه دیگری مانند عملیات روانی، قدرت نرم و... تمیز قائل نشده‌اند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و هفتم اردیبهشت 1393ساعت 6:9 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

نمونه سوالات درس حرفه وفن (نهایی سوم)

الف-پاسخ صحیح رامشخص کنید:

1-عمل این قطعه الکترونیکی شبیه کلید یک طرفه قابل کنترل(خودکار) می باشد:

الف-دیود                 ب-خازن              ج-ترانزیستور           د-مقاومت

2-نیروی موتورازطریق کدام یک از مجموعه های زیر به چرخها منتقل می شود؟

الف- فنربندی         ب- هدایت وفرمان            ج-چرخ وترمز           د- دستگاه انتقال قدرت

3-کدام یک از قطعات زیرانرژی مکانیکی رابه انرژی الکتریکی تبدیل می کند؟

الف-باتری            ب-دینام                ج-موتور                د-ترموستات

4-برای ازبین بردن کدام لکه باید از آب سرداستفاده شود؟

الف- لکه خون               ب-لکه لاک ناخن              ج- چای             د- لکه شمع


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم اردیبهشت 1393ساعت 7:3 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

پودمان 3

هرچه دلت می خواهددر دو خط بنویسید .
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهارم اردیبهشت 1393ساعت 4:54 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

سخنان بزرگان در مورد برنامه ریزی

امام صادق ع فرمود:تدبیر وبرنامه ریزی در زندگی از دین است.

امام علی ع فرمود: ان چه را که از عمر توباقی مانده است*دریاب ومگو فردا وپس فردا*زیرا پیشینیان تو به این سبب هلاک شدند که تکیه بر ارزو ها کردند وامروز وفردا نمودند*تا ان که فرمان خدا{مرگ}ناگهان فرارسید در حالی که غافل بودند.

امامصادق ع فرمود:برنامه ریزی نیمی از زندگی است.

امام علی ع فرمود:برنامه ریزی پسندیده همراه با قناعت از ثروت زیادی که با اسراف همراه  است بهتر است.

امام علی ع فرمود:عاقل کسی است که یک نفس{یک لحظه}به کار بدون فایده نمی پردازدو جیزی را که همراهش باقی نمی ماند گرد نمی اورد.

امام علی ع فرمود:تاکاری را خوب نسنجیده ای به ان اقدام نکن.

امام علی ع فرمود:تامل کن تا دور اندیش باشی هنگامی که جوانب کار روشن شد*قاطعانه ان را انجام بده.

امام رضا ع فرمود :هرکس راه را از روی برنامه وراهش بجویید*نلغزد واگر هم لغزید برنامه ریزی  به کمکش می اید.

امام علی ع فرمود:پیروزی بادور اندیشی{برنامه ریزی}‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍واراده پایدار  به دست می اید.

امام علی ع فرمود:هرکس فرصت را غنیمت شمرد*از اندوه درامان است.

امام صادق ع فرمود:با در دست داشتن فرصت موجود*در انتظار فرصت کاملی در اینده باشد*روزگار همان فرصت را نیز از او بر باید*زیرا کار ایام غارت است وراه وروش زمان از دست رفتن است.

امام علی ع فرمود:میانه رو ونظم *کم را زیاد می کند.

امام علی ع فرمود"پایداری وقوام زندگی به برنامه ریزی نیکوست و وسیله رسیدن به ان*مدیریت صحیح است.

امام علی ع فرمود:عاقبت اندیشی پیش از عمل تو را از پشیمانی در امان دارد.

امام علی ع فرمود:نداشتن برنامه صحیح در زندگی*نیاز مندی وفقر به بار می اورد.

امام علی ع فرمود:بزرگترین دلیل بر خردمندی*برنامه ریزی پسندیده است.

امام رضا ع فرمود:بکوشید زمانتان را به 4بخش تقسیم کنید:1:زمانی برای مناجات با خدا-2:زمانی برایتامین معاش-3:زمانی برای معاشرت با برادران ومعتمدانی که عیب هایتان را بر شما می شناسانند ودردل شما را دوست دارند*4:وساعاتی برای لذت های حلال و با بخش چهارم توانایی انجام دادن3بخش دیگر را بدست می اورد.

امام باقر ع فرمود:مبادا فرصت های به دست امده را از دست بدهی که در این میدان ان که وقت را ضایع کند*زیان می بیند.

امام حسن ع می فرماید:ای پسرم!از ان چه در دست داری برای ان  چه در پیش داری بهره گیر*زیرا مؤمن توشه بر می داردوکافر خوشگذرانی می کند.

رسول خدا ص فرمود:هرکس دری از خیر به رویش گشوده شد*باید ان را غنیمت بشمارد*زیرا نمی داند چه موقع در به رویش بسته می شود.

امام علی ع فرمود:هرکس به چاره اندیشی و برنامه ریزی بر نخیزد*سختی ها او را به ایستادن وادار کنند.

امیرمؤمنان ع  فرمود:اندازی گیری کن*سپس ببر*بیندیش.سپس بازگو و برنامه ریزی کن سپس به کار اقدام کن.

امیرمؤمنان ع  فرمود:ان کس که به امور غیر مهم خود را مشغول سازد*مهم تر را از دست می دهد.

امام رضا ع فرمود:حقیقت ایمان بنده ایبه کمال نمی رسد*مگر این که سه خصلت دراو باشد1:دین را درست و کامل بفهمد-2:در زندگی خوب برنامه ریزی کند-3در برابر بلا ها برد بار باشد.

امام علی ع فرمود:در ان چه فراهم می اوری مانند هیزم چین شب وگرد اورنده کف روی سیل نباش{که از خود اختیاری ندارد ودیگری او را می برد}

امام علی ع فرمود:هرکس بدون عاقبت اندیشی در کارها دست به کاری زند*خود را گرفتار سختی ومصیبت ها کرذه است.

رسول اکرم ص فرمود:{درصفوف نماز جماعت}منظم باشیذ*زیرا بی انضباطی صفوف دل های شما را هم دچار اختلاف می کند.

 

 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و نهم شهریور 1392ساعت 4:54 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

بهار تعلیم و تعلم مبارک باد

بهار تعلیم وتربیت و شروع سال تحصیلی بر عموم همکاران محترم،فرهنگیان،دبیران ، معلمان و دانش آموزان عزیز مبارک باد.آغاز سال تحصيلي جديد وهمزماني آن با هفته ي بزرگداشت دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره شهداي عزيز شرايط كم نظيري را براي همه‌ي متوليان و دلسوزان امر تعليم و تربيت به خصوص فرهنگيان عزيز به وجود آورده است. رسالت اصلي دستگاه تعليم و تربيت ايجاد زمينه مساعد جهت رشد علمي ، اخلاقي و تربيتي و تقويت مباني اعتقادي ، فرهنگ ملي و مهارت هاي زندگي,تقویت اعتماد بنفس]تفکر خلاق و نقاد در دانش آموزان مي‌باشد و برآيند همه ي فعاليت هاي ادارات و مدارس مي‌بايست به سوي اين اهداف جهت دهي و سمت گيري شود ، لذا همه ي مديران ،دبیران و معلمان و دست اندرکاران نظام آموزشی باید با گفتار و رفتار خويش در راستاي رسيدن به اين مقصد ، عرصه دلنشين مدارس را از كار و تلاش و نشاط علمي و رقابت هاي سالم و تقويت خودباوري بين همكاران و دانش آموزان سرشار نمايند .

+ نوشته شده در  جمعه بیست و نهم شهریور 1392ساعت 4:53 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

قوی ترین فیلتر شکن جهان (بدون محدودیت)

( 1- نماز )

فکر می کنم بهترین فیلتر شکن دنیا باشه که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن امضا و مهر کرده ...باوری نداری
" ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44" 

2- ماه مبارک رمضان
این سری از فیلتر شکن ها مدت زمان طولانی برای شما کاربرد دارد و حتی باعث می شود ویروس هایی با گناه وارد خود کرده اید قتل عام کند 

+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم تیر 1392ساعت 7:5 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

چرا در قرآن نامی از امام زمان (عج) نیامده است؟

 
برخی شبهه ای را در مقابل منتظرین امام عصر (عج) مطرح می کنند مبنی بر اینکه چرا در قرآن کریم به صراحت به امامت ۱۲ امام تصریح نشده است که این همه شبهه به وجود نیاید؟ در این مطلب به این شبهه پاسخ خواهیم داد.
چرا در قرآن نامی از امام زمان (عج) نیامده است؟
اگر مسلمانان، حتی آنان که مثل وهابیت مدعی هستند ما به ظاهر قرآن اکتفا می‌کنیم، به آن چه در همین ظاهر بیان شده است ایمان بیاورند، دیگر هیچ شبهه‌ای راجع به امامت باقی نمی‌ماند. پس معلوم می‌شود که اینها همه بهانه است.
 
مگر خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت بیان ننمود که برای هدایت انسان، «رسول، کتاب و میزان» را با هم فرستاده است؟ مگر نفرمود: که در همه امور به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله تأسی کنید؟ مگر نفرمود: هر چه او داد اخذ کنید و هر چه نداد واگذارید؟ مگر نفرمود: اگر اختلافی کردید، به او رجوع کنید و هر چه حکم کرد بپذیرید ...؟ پس چرا این همه آیات صریح و روشن [در ظاهر و باطن] رها می‌کنند، پیامبر اعظم (ص) را اطاعت نمی‌کنند، علم قرآن را از دو نمی‌گیرند ... و به دنبال نام علی، حسن، حسین و ... علیهم‌السلام در قرآن می‌گردند و چون پیدا نمی‌کنند، منکر شده یا شبهه می‌کنند؟!
 
الف – در میان بزرگان اهل سنت، از خلفای سه گانه گرفته تا رؤسای چهار مذهب یا علما، محدثین و تاریخ‌نگاران، کدام‌شان منکر امامت امیرالمؤمنین (ع) بوده‌اند، یا خودشان ادعای امامت داشته، یا حتی در امامت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تشکیک و تردید کرده‌اند که اکنون می‌خواهند این تردید را به بهانه ظاهر قرآن کریم به میان تشیع تسری دهند؟!
 
ب – کلمه «امام» و جمع آن «ائمّه» مجموعاً دوازده بار در قرآن به كار رفته كه هفت بار آن به صورت مفرد (امام) و پنج بار به شكل جمع (ائمه) می‌باشد. حال وقتی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در خطبه غدیر آیات را یکی پس از دیگر تلاوت نموده و می‌فرمود که مصداقش من و علی (ع) و ۱۱ امام بعد از اولاد او هستیم، دیگر چه جای شک و شبهه‌ای باقی می‌ماند؟ مگر دو خلیفه‌ی اول و سایر اتباع آنجا حضور نداشتند و اولین بیعت کنندگان نبودند و مگر بعدها نیز مفسرین، محدثین و مورخین اهل سنت این خطبه و فرازهای آن را اذعان و درج نکردند؟!
 
ج – مگر ایشان پس از تلاوت آیه تبلیغ (ابلاغ) نفرمود که موضوع این آیه معرفی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است؟
«یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرین»
ترجمه: اى فرستاده ما، آنچه را از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن، و اگر نكنى (گويى هيچ) پيام او را ابلاغ نكرده‏اى و خداوند تو را از (فتنه و شر) مردم نگه مى‏دارد، بى‏ترديد خداوند گروه كافران را هدايت نمى‏كند.
و مگر ده‌ها نفر از بزرگان اهل سنّت چون: افظ ابونعیم اصفهانی - ابن عساکر شافعی - جلال الدین سیوطی - شیخ سلیمان قندوزی حنفی و ... همه تصریح نکردند که شأن نزول این آیه چیست؟
 
د – خداوند متعال در قرآن کریم فرمود که اعمال همه انسان‌ها و نیز آثار اعمال آنها تا روز قیامت را نزد «امام مبین» جمع و ثبت می‌کند:
«إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ» (یس، ۱۲)
ترجمه: البته اين ماييم كه مرده‏ها را زنده مى‏كنيم و آنچه را از پيش فرستاده‏اند (از عمل‏هاى حال حيات) و آثار (پس از مرگ) آنها را مى‏نويسيم، و همه چيز را (از اعمال مكلّفان و حوادث اين جهان) در نسخه‏اى آشكار (لوح محفوظ) به طور فراگير برشمرده‏ايم.
 
 
مگر پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر این آیه را تلاوت ننموده و نفرمودند که آن امام مبین علی علیه‌السلام است و مگر اغلب علمای بزرگ اهل سنّت به این معنا تصریح نکرده‌اند؟
فراز خطبه: «مَعاشِرَالنّاسِ، علی (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِی، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیْتُهُ فی إِمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبینُ (الَّذی ذَکَرَهُ الله فی سُورَةِ یس: (وَ کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیْناهُ فی إِمامٍ مُبینٍ).‌«
ترجمه: هان مردمان! او را برتر بدانید. چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران، علی، ضبط کرده ام. او (علی) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سوری یاسین یاد کرده که: «و دانش هر چیز را در امام روشنگر برشمرده ایم...»
 
ﻫ – اهل سنّت بیش از صد آیه از قرآن کریم را به نقل از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده‌اند که در خصوص امامت و ولایت امیرالمؤمنین و فرزندانش می‌باشند و اگر هیچ آیه‌ای جز آیات بسیاری که در خطبه غدیر آمده است نباشد، کفایت می‌نماید.
 
و- اسم نیز فقط محمد، علی، حسن، حسین و ...(ع) نمی‌باشد. همان طور که محمد (ص) اسم است، نبی، رسول و خاتم نیز اسم است، همان طور که علی، حسن و حسین (ع) اسم است، امام، ولی، خلیفه و ... نیز اسم است و خداوند متعال مجبور نیست که حتماً آن اسمی را که برخی از مردم می‌خواهند بیاورد؟ مضافاً بر این که «اسم» یعنی «نشانه» و نشانه برای هدایت است و آن نشانه‌ای که برای انسان آمده و انسان باید از او تبعیت کند تا رشد یابد، امام، اسوه، ولی‌الله و خلیفة‌الله است و نه حسن یا حسین؟
 
پس اگر بخواهند قبول کند، ده‌ها آیه وجود دارد که ظاهر و باطنش روشن است و اگر نخواهند قبول کنند، با اسم علی، حسن و حسین نیز قبول نمی‌کنند و خواهند گفت: درست است، اما این علی، آن علی نیست. چنان چه راجع به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌گویند.
+ نوشته شده در  دوشنبه سوم تیر 1392ساعت 10:7 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

اخرین خبر در مورد رتبدی معلمان


زئیات نظام رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام جزئیات نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان چهار درجه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد كرده كه این امر بررسی می‌شود.

مهدی نویدادهم درباره نظام رتبه بندی معلمان كه یكی از مبانی تحول در آموزش و پرورش ذیل سند تحول بنیادین محسوب می شود، افزود: رتبه بندی معلمان یكی از اولویت های اول برنامه های آموزش و پرورش است و در آخرین جلسه ای كه صبح امروز درباره جزئیات آن برگزار شد، گزارشی برای ارسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی آماده شد.

وی افزود: رتبه بندی معلمان سبب ایجاد انگیزه و رقابت مثبت بین معلمان خواهد شد، ضمن آنكه با اجرای این طرح نه تنها پویایی و سیستم جذب و نگه داشت معلمان تغییر خواهد كرد، بلكه این امر به توانمندسازی معلمان نیز منجر خواهد شد.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح كرد: اگر این طرح به نتیجه مطلوب رسیده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شود، به عنوان یكی از برنامه های تحولی آموزش و پرورش بخشی از نظام را اصلاح خواهد كرد.

به گفته نوید ادهم، در حال حاضر چهار درجه برای رتبه بندی معلمان پیشنهاد شده است كه باید مورد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد و درباره جزئیات آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: سوابق و مدرك تحصیلی، شركت معلمان در فعالیت های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و... بخشی از شرایطی است كه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده كه باعث ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن حقوق معلمان خواهد شد.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این درجه بندی ها همه معلمان در درجه یك قرار می گیرند، اما ارتقای آنها به درجات بالاتر منوط به احراز شرایطی خواهد بود كه برای درجات بعدی رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

نوید ادهم با بیان این كه برای درجات مختلفی از نظام رتبه بندی عناوین مختلفی نیز از سوی آموزش و پرورش پیشنهاد شده است، افزود: این عناوین پس از بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در صورت تصویب اعلام خواهد شد.

وی گفت: یكی از اشكالاتی كه در سطح كارشناسی این طرح مورد بررسی قرار گرفته، افزایش حقوق معلمان بر اساس نظام رتبه بندی است كه تحقق آن منوط به تصویب مجلس است، لذا با توجه به این كه معلمان در درجه بندی دارای حقوق های متفاوتی خواهند بود، باید منابع آن دیده شود.

نوید ادهم با بیان این كه در صورت اجرای نظام رتبه بندی معلمان، حقوق آنها از رتبه دوم به بالاتر افزایش چشمگیری خواهد داشت، خاطر نشان كرد: یكی از راهكارهای تامین این منابع از سوی مجلس و دولت است و پیشنهاد بعدی از محل صرفه جویی سیستم آموزش و پرورش است، چرا كه با اجرای این طرح، كیفیت افزایش یافته؛ لذا به دنبال آن افزایش بهره وری را خواهیم داشت كه این موضوع در دراز مدت به كاهش هزینه ها منجر خواهد شد، لذا از محل صرفه جویی، افزایش حقوق ها قابل تامین خواهد بود. (ایسنا)

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم تیر 1392ساعت 8:21 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

زندگی نامه امام زمان

بسم الله الرحمن الرحیم

 " اللهم کن لولیک الحجـة بن الحسـن صلواتک علیه و علی آبائـه فی هذه السـاعه و فـی کل  ساعة ولیاً و حافظاً وقائداً وناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا  و تمتعه

فیها طویلا "


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه یکم تیر 1392ساعت 4:34 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

زندگی نامه امام زمان

بسم الله الرحمن الرحیم

 " اللهم کن لولیک الحجـة بن الحسـن صلواتک علیه و علی آبائـه فی هذه السـاعه و فـی کل  ساعة ولیاً و حافظاً وقائداً وناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا  و تمتعه

فیها طویلا "


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه یکم تیر 1392ساعت 4:34 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

عجایبی از کلمه الله

هر روز با یک حقیقت بزرگ مواجه می‌شویم اما هنوز غافلیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،گاه در زندگی با اخبار و حوادثی روبرو می‌شویم که معجزه نیست اما حکایت از یک حقیقت است اینکه خداوند هزار و چهارصد سال پیش از وقایعی خبر داده که بشر با تمام علم و تکنولوژی اکنون به حقیقت آن دست یافته است شاید اندکی ما را از تجملات دنیا رهانیده و به ذات مقدس الهی نزدیکتر نماید.
یک پژوهشگر هلندی غیر مسلمان تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسید که ذکر کلمه جلاله " الله " و تکرار آن نیز صدای این لفظ موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌نماید این پژوهشگر غیر مسلمان هلندی طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی از مسلمانان که قرآن می خواندند و یا کلمه " الله " را می‌شنیدند به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله " الله " و تکرار آن و حتی شنیدن آن موجب آرامش روحی شده و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.
وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمانان که بر روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند من حتی در تحقیقاتم از افراد غیر مسلمان نیز استفاده نمودم و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر " الله " کردم و نتیجه مجددا تکرار شد خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم زیرا تاثیر آن بر روی افسرده، ناامید و نگران تاثیری چشمگیر و عجیب بود.
این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شده که حرف الف که کلمه " الله " با آن شروع می‌شود از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و موجب تنظیم تنفس می‌شود به ویژه اگر تکرار شود؛ و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد.
حرف لام که حرف دوم الله است نیز موجب برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود تکرار شدن این حرکت در کله الله که تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تاثیرگزار است.
اما حرف‌های حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تاثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.
گفتنی است: شاید اکنون با انجام این تحقیق علمی اندکی بیشتر از خواب غفلت رها شده و متوجه شویم که آنچه را که خدا به ما توصیه نموده نه تنها فقط به عنوان یک تکلیف بلکه بیشتر به دلیل تاثیر مثبت آن بر سلامت جسم و روح خودمان بوده است.
به راستی که قرآن کریم در آیه کریمه می‌فرماید: " الذین آمنو و تطمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب"

منبع:باشگاه خبرنگاران

+ نوشته شده در  شنبه یکم تیر 1392ساعت 4:21 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

آشنایی بادیابت

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم خرداد 1392ساعت 9:52 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

آشنایی بادیابت

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم خرداد 1392ساعت 9:51 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

واقعه 15 خرداد

+ نوشته شده در  دوشنبه سیزدهم خرداد 1392ساعت 7:34 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

اولین شعری که از امام منتشر شد

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم

 


فارغ از خود شدم و کوس انا الحق بزدم
همچو منصور، خریدار سر دار شدم

 


غم دلدار فکنده است به جانم شرری
که به جان آمدم و شهره بازار شدم

 


در میخانه گشایید به رویم شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم

 


جامه زهد و ریا کندم، و بر تن کردم-
خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم

 


واعظ شهر که از پند خود آزارم داد
از دم رند می آلوده طلبکار شدم

بگذارید که از بتکده یادی بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم

+ نوشته شده در  دوشنبه سیزدهم خرداد 1392ساعت 7:32 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

سوالات آزمون حرفه و فن پایه سوم

شهرستان های استان تهران

خرداد۹۲

نوبت عصر


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم خرداد 1392ساعت 5:14 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

سوالات آزمون حرفه وفن پایه سوم

شهرستان های استان تهران

خرداد ۹۲

نوبت صبح


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم خرداد 1392ساعت 5:12 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

نمونه سوالات خرداد

+ نوشته شده در  جمعه سوم خرداد 1392ساعت 6:4 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

علوم چهارم ابتدایی

ساختمان بدن موجودات زنده/غذاسازان بزرگ/گیاهان 
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم بهمن 1391ساعت 9:25 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

ویژگی های گل اطلسی

به ادامه مطلب مراجعه کنید
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم بهمن 1391ساعت 9:19 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

المپیادچهارم ابتدایی

به ادامه مطلب مراجعه کنید
+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم بهمن 1391ساعت 9:18 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

ویژگی های گل اطلسی

به ادامه مطلب مراجعه کنید
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه نوزدهم بهمن 1391ساعت 9:14 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

میلاد با سعادت حضرت علی اکبر مبارک باد.

حضرت علي اكبر (ع) فرزند ابي عبدالله الحسين(ع) بنا به روايتي در يازدهم شعبان،سال43 قمري در مدينه منوره ديده به جهان گشود. پدر گرامي اش امام حسين بن علي بن ابي طالب (ع) و مادر محترمه اش ليلي بنت ابي مرّه بن عروه بن مسعود ثقفي است.او از طايفه خوش نام و شريف بني هاشم بود . و به بزرگاني چون پيامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امير مؤمنان علي بن ابي طالب(ع) و امام حسين (ع) نسبت دارد.
ابوالفرج اصفهاني از مغيره روايت كرد: روزي معاويه بن ابي سفيان به اطرافيان و هم نشينان خود گفت: به نظر شما سزاوارترين و شايسته ترين فرد امت به امر خلافت كيست؟ اطرافيان گفتند: جز تو كسي را سزاوارتر به امر خلافت نمي شناسيم! معاويه گفت: اين چنين نيست.
بلكه سزاوارترين فرد براي خلافت، علي بن الحسين(ع)است كه جدّش رسول خدا(ص) مي باشد و در وي شجاعت و دليري بني هاشم، سخاوت بني اميه و فخر و فخامت ثفيف تبلور يافته  است.
نقل است روزي علي اكبر(ع) به نزد والي مدينه رفته  و از طرف پدر بزرگوارشان پيغامي را خطاب به او ميبرد، در آخر والي مدينه از علي اكبرسئوال كرد نام تو چيست؟ فرمود: علي سئوال نمود نام برادرت؟ فرمود: علي آن شخص عصباني شد، و چند بار گفت: علي، علي، علي، « ما يُريدُ اَبُوك؟ » پدرت چه مي خواهد، همه اش نام فرزندان را علي مي گذارد، اين پيغام را علي اكبر(ع) نزد اباعبدالله الحسين (ع) برد، ايشان فرمود : والله اگر پروردگار دهها فرزند پسر به  من عنايت كند نام همه ي آنها را علي مي گذارم و اگر دهها فرزند دختر به من عطا، نمايد نام همه ي آنها را نيز فاطمه مي گذارم. 
 درباره شخصيت علي اكبر(ع) گفته شد، كه وي جواني خوش چهره، زيبا، خوش زبان و دلير بود و از جهت سيرت و خلق و خوي و صباحت رخسار، شبيه ترين مردم به پيامبر اكرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگي را از جدش علي ابن ابي طالب (ع) به ارث برده و جامع كمالات، محامد و محاسن بود. در روايتي به نقل از شيخ جعفر شوشتري در كتاب خصائص الحسينيه آمده است: اباعبدالله الحسين هنگامي كه علي اكبر را به ميدان مي فرستاد، به لشگر خطاب كرد و فرمود:« يا قوم، هولاءِ  قد برز عليهم غلام، اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله....... اي قوم، شما شاهد باشيد، پسري را به ميدان مي فرستم، كه شبيه ترين مردم از نظر خلق و خوي و منطق به رسول الله (ص) است بدانيد هر زمان ما دلمان براي رسول الله(ص) تنگ مي شد نگاه به وجه اين پسر مي كرديم.
بنا به نقل ابوالفرج اصفهاني، آن حضرت درعصر خلافت عثمان بن عفان (سومين خليفه راشدين) ديده به جهان گشود.اين قول مبتني بر اين است كه وي به هنگام شهادت بيست و پنج ساله بود. در برخي روايات هم سن ايشان را 28 ساله ذكر كرده اند، وي در مكتب جدش امام علي بن ابي طالب (ع) و در دامن مهرانگيز  پدرش امام حسين(ع) در مدينه و كوفه تربيت و رشد و كمال يافت.
امام حسين (ع) در تربيت وي و آموزش  قرآن ومعارف اسلامي و اطلاعات سياسي و اجتماعي به آن جناب تلاش بليغي به عمل آورد و از وي يك انسان كامل و نمونه ساخت و شگفتي همگان، از جمله دشمنانشان را بر انگيخت.
به هر روي علي اكبر(ع) در ماجراي عاشورا حضور فعال داشت و در تمام حالات در كنار پدرش امام حسين(ع)بود و با دشمنانش به سختي مبارزه مي كرد. شيخ جعفر شوشتري در خصائص نقل مي كند: هنگامي كه اباعبد الله الحسين عليه السلام در كاروان خود حركت به سمت كربلا مي كرد، حالتي به حضرت(ع) دست داد بنام نوميه و در آن حالت مكاشفه اي براي حضرت(ع) رخ داد، از آن حالت كه خارج شد استرجاع كرد: و فرمود: «انا لله و انا اليه راجعون » علي اكبر(ع) در كنار پدر بود، و مي دانست امام بيهوده كلامي را به زبان نمي راند، سئوال نمود، پدرجان چرا استرجاع فرمودي؟: حضرت بلادرنگ فرمود: الان ديدم اين كاروان مي رود به سمت قتلگاه و مرگ درانتظار ماست، علي اكبر(ع) سئوال نمود: پدر جان مگر ما بر حق نيستيم؟ حضرت فرمود: آري ما بر حق هستيم. علي اكبر (ع) عرضه داشت: پس از مرگ باكي نداريم،
گفتني است، با اين كه حضرت علي اكبر(ع) به سه طايفه معروف عرب پيوند و خويشاوندي داشته است، با اين حال در روز عاشورا و به هنگام نبرد با سپاهيان يزيد، هيچ اشاره اي به انتسابش به بني اميه و ثفيف نكرد، بلكه هاشمي بدون و انتساب به اهل بيت(ع) را افتخار خويش دانست و در رجزي چنين سرود:

أنا عَلي بن الحسين بن عَلي نحن  بيت الله آولي يا لنبيّ

أضربكَم با لسّيف حتّي يَنثني ضَربَ غُلامٍ هاشميّ عَلَويّ

وَ لا يَزالُ الْيَومَ اَحْمي عَن أبي تَاللهِ لا يَحكُمُ فينا ابنُ الدّعي

وي نخستين شهيد بني هاشم در روز عاشورا بود و در زيارت شهداي معروفه نيز آمده است:السَّلامُ عليكَ يا اوّل قتيل مِن نَسل خَيْر سليل. علي اكبر(ع) درنبرد روز عاشورا دويست تن از سپاه عمر سعد را در دو مرحله به هلاكت رسانيد و سرانجاممرّه بن منقذ عبدي بر فرق مباركش ضربتي زد و او را به شدت زخمي نمود. آن گاه ساير دشمنان، جرأت و جسارت پيدا كرده  و به آن حضرت هجوم آوردند و وي را آماج تيغ شمشير و نوك نيزه ها نمودند و مظلومانه به شهادتش رسانيدند.
امام حسين(ع) در شهادتش بسيار اندوهناك و متأثر گرديد و در فراقش فراوان گريست و هنگامي كه سر خونين اش را در بغل گرفت، فرمود:ولدي علي عَلَي الدّنيا بعدك العفا (فرزندم علي ،ديگر بعد از تو اف بر اين دنيا
در مورد سنّ شريف وي به هنگام شهادت، اختلاف است. برخي مي گويند هجده ساله، برخي مي گويند نوزده ساله  و عده اي هم مي گويند بيست و پنج ساله بود.اما از اين كه وي از امام زين العابدين(ع)، فرزند ديگر امام حسين(ع) بزرگتر يا كوچك تر بود، اتفاقي ميان مورخان و سيره نگاران نيست. روايتي از امام زين العابدين(ع) نقل شده كه دلالت دارد بر اين كه وي از جهت سن كوچك تر از علي اكبر(ع) بود. آن حضرت فرمود:
كان لي اخ يقال له عليّ اكبر منّي قتله الناس ...
مقبره حضرت علي اكبر عليه السلام  در كربلاي معلي پايين پاي اباعبدالله الحسين عليه السلام است و در سلام زيارت عاشورا منظور از وعلي علي ابن الحسين ، آقا علي اكبر عليه السلام مي باشد.

+ نوشته شده در  سه شنبه سیزدهم تیر 1391ساعت 4:20 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

استاد شباک

برای شادی ارواح در گذشتگان فاتحه الصلوات
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفتم تیر 1391ساعت 6:52 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

میلاد با سعادت امام ساجدین علی بن حسین مبارک باد
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پنجم تیر 1391ساعت 3:41 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

استاد شباک

برای تعجیل آقا دعا کنید .
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پنجم تیر 1391ساعت 3:38 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

استاد محبی / دام

صلوات فراموش نشود/
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه پنجم تیر 1391ساعت 3:36 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

میلاد امام حسین

میلاد امام حسین علیه السلام وحضرت ابوالفضل وحضرت امام سجاد بر همگان مبارک باد .

شعبان بهانه ای است برای دوستی با خدا ، لحظه هایت سرشار از این دوستی باد.

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک

 ماه میلاد سه پرچم دار عشق

   دلبر و دلداده و دلدار عشق

   ماه میلاد سه ماه عالمین

 سید سجاد و عباس و حسین(ع)

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

 سه نور آمد به عالم پر ز احساس

  معطر هر سه از عطر گل یاس

  سه نور تابناک آسمانی

   حسین بن علی ، سجاد و عباس

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

    دامن علقمه را عطر گل یاس یکی است

  قمر بنی هاشمیان در همه ناس یکی است

   سیر کردم عدد ابجد و دیدم به حساب

   نام زیبای اباصالح و عباس یکی است

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیه الله آمد

 با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین

  یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

میلاد گل رسول و زهرا و علی است
زیرا که جهان خجسته زین نور جلی است
ما را دگر از روز جزا بیمی نیست
چون بر دل ما عشق حسین ابن علی است

  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

 بوی گلهای بهشتی ز فضا می آید
عطر فردوس هم آغوش صبا می آید
نوگل مصطفوی ، زینت باغ علوی
مظهر پنج تن آل عبـــــــــــــا می آید

  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ای دلنواز قاری قرآن خوش آمدی

در بیت وحی با لب خندان خوش آمدی

ای العطش، ترانه ی قبل از ولادتت

مادر فدات با لب عطشان خوش آمدی

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

 اشکها بین که از این خنده بدامان دارد

ای سلیل اشرف اولاد آدم السلام

بهین جشن و سرور شیعیان است

دیگر زنخل رسالت پدید شد ثمری

سرور معنوی بر پاست هر جا

سلام ای صفای دل عاشقان

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

ولادت حضرت عباس (ع)

 

مـیـلاد مسعـود اباالفضل جوان است

هـنگام شـادی و سرور شیـعـیـانــسـت

از دامـن ام البنین ماهی عیان است

کز روی وی شرمنده مـاه آسـمـانست

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

شب به کاخ مرتضى ماهى پدیدار آمده

ماهى که پیش نور وى خورشید و مه تار آمده

ماهى که بر حسن صدها خریدار آمده

اى طالب دیدار مه هنگام دیدار آمده

فلاکیانش سر به سر حیران رخسار آمده

اکو نور بخش عالم و، هم نور الاءنوار آمده

  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

 چه عباس آنکه در حشمت امیر راستین آمد

چه عباس آنکه از همّت پناه مسلمین آمد

چه عباس آنکه از اصل و نسب از دوره هاشم

چو جان مرتضى و حُسن خیرالمرسلین آمد

  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  

ولادت امام سجاد علیه السلام
 

 سلام اى چارمین نور الهى

کلیم وادى طور الهى

تو آن شاهى که در بزم مناجات

خدا مى‏ کرد با نامت مباهات

تو را سجاده داران مى‏شناسند

تو را سجده گزاران مى‏شناسند

 

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

جشن میلاد امام چارمین آمد پدید

روز وجد مؤمنات و مؤمنین آمد پدید

درّة التّاج فضیلت جوهر علم لدن

حضرت سجّاد زین العابدین آمد پدید

   * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

 چو خورشید جمالش مشرق از برج کمال آمد

خدا را شد جلوه گر بر خلق اشراق جمال آمد

شد از برج عبودیت عیان شمس ربوبیّت

تجلّى جمال آن جا تجلّى جلال آمد

+ نوشته شده در  شنبه سوم تیر 1391ساعت 5:33 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

سوالات جدید قانون اساسی

صلوات فراموش نشود.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و یکم خرداد 1391ساعت 10:36 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

مطالب قدیمی‌تر