کار و فناوری

قبل از امتحان

1-روز قبل از امتحان برنامه امتحانی خود را بررسی کرده ،از ماده درسی و زمان امتحان مطمئن شوید.

2-لوازم مورد نیاز را برای امتحان آماده کنید .

3-اگر تمام شب امتحان را مطالعه  کنید .شاید مواردبیشتری را یاد بگیرید ولی آنقدر خسته هستید که نمی توانید با تمرکز بالا به سوالات پاسخ دهید

4-روز امتحان کمی زودتر از خانه خارج شوید .زیرا دیر رسیدن به جلسه امتحان مقدار زیادی از انرژی ارزشمند ذهنی شما را به هدر می دهد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم آذر 1393ساعت 8:17 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

تاریخچه فلز مس در حدود پنج هزار سال پیش از میلاد مردم غارنشین فلات ایران بر اثر تغییراتی که از لحاظ آب و هوا و تشکیل مزارع و چمنزارها به وجود آمد به دشت‌ها روی آوردند و زندگی تازه‌ای را آغاز کردند و در تمدن آن‌ها نسبت به دوران‌های پیشین پیشرفت بیشتری دیده شد. مردمی که در فلات ایران زندگی میکردن گه گاه به سفالگری و ساختن اشیاع با گل می پرداختن و با پختن آن‌ها از آن‌ها اثاری زیبا پدید می‌آوردند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم مهر 1393ساعت 8:56 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

باستان‌شناسي تاريخ قديم نشان مي‌دهد اولين نشانه‌هاي استفاده از آهن متعلق به حدود 4000 سال قبل از ميلاد يعني زمان سومري‌ها و مصريان مي‌باشد. در آن زمان ابزارهاي كوچكي مانند سرنيزه و زيورآلات كه از آهن شهاب‌سنگ‌ها به دست آمده بود، مورد استفاده قرار مي‌گرفت.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم مهر 1393ساعت 8:54 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

• همنشینی با بدان: از همنشینی با انسان بد بپرهیز که او همانند شمشیر بدون غلاف است؛ منظره‌اش نیکو و زیبا، ولی اثر و نتیجه‌اش زشت و نازیباست. • خیانت: برای اثبات خیانت شخص، همین کافی است که او امین اشخاص خیانتکار باشد. • حرکت به سوی خدا: حرکت کردن به سوی خداوند با دل، شخص را بهتر، سریعتر و مطمئن‌تر به خداوند می رساند، نسبت به اطاعت و عبادتش با سایر اعضاء و جوارح. • اطـاعــت از هــوای نـفـس: هر کس از هوای خویش اطاعت کند، آرزوی دشمن خویش را بر آورده کرده است. • اعتماد به خداوند: اعتماد به خداوند متعال، بهای هر چیز گرانبها و نردبانی برای رسیدن به هر چیز بلند مرتبه ای است. • عزت مؤمن: عزت مومن در بی‌نیازی او از مردم است. • دوستی با خدا، دشمنی با خدا: این گونه مباش که در آشکارا دوست خدا و در پنهان دشمن خدا باشی. • خانه ای در بهشت: هر کس در راه خدا و فقط به خاطر او از برادری استفاده کند، از خانه ای در بهشت استفاده کرده است. • جان‌ها و دارایی‌ها: جان‌ها و اموال ما از بخشش‌های خداوندی و از امانت‌های اوست. تا زمانی که از آنها بهره مند شویم مایه خوشی و شادی است و زمانی که آن را از ما بگیرند و محروم شویم، برایمان مایه اجر و ثواب است. پس هر کس بی تابی‌اش بر صبرش غالب گردد اجرش ضایع شده است، و ما از آن به خداوند پناه می‌بریم. • تأخیر در توبه، اصرار در گناه: به تاخیر انداختن توبه، فریب خوردن است؛ کارها را به آینده موکول ساختن سرگردانی است؛ عذرتراشی در برابر خدا نابودی است؛ اصرار بر گناه آسودگی از مکر خداست و جز زیانکاران از مکر خدا آسوده نیستند. • توصیه: مردی به امام جواد علیه السلام گفت:«مرا اندرزی دهید.» امام فرمود:«می پذیریی؟» مرد گفت:«آری.» امام فرمود:«صبر را تکیه‌گاه خود برگزین، فقر را در آغوش بگیر، شهوت‌ها را به دور انداز، با هوای نفس مخالفت کن، بدان که در برابر دیده‌گان خدا هستی. و مراقب باش که در پیشگاه او چه می کنی.» • بندگی خدا و بندگی شیطان: هر کس گوش دل به کسی دهد او را پرستیده است. اگر گوینده از طرف خداست، او خدا را پرستیده است و اگر گوینده از زبان ابلیس سخن می‌گوید، شیطان را پرستیده است. • نیازمندی‌های مؤمن: مؤمن به سه چیز نیازمند است: o توفیق از طرف خداوند. o پنددهنده‌ای از درون خویش. o پذیرش نصیحت دیگران . منابع: تحف العقول، ص 478.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه سوم مهر 1393ساعت 8:25 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

بازگرد ای خاطرات کودکی / بر سوار اسبهای چوبکی خاطرات کودکی زیباترند / یادگاران کهن ماناترند درسهای سال اول ساده بود / آب را بابا به سارا داده بود درس پند آموز روباه و خروس / روبه مکار و دزد و چاپلوس روز مهمانی کوکب خانم است / سفره پر از بوی نان گندم است کاکلی گنجشککی باهوش بود / فیل نادانی برایش موش بود باوجود سوز و سرمای شدید / ریزعلی پیراهن از تن می درید تا درون نیمکت جا می شدیم / ما پر از تصمیم کبری می شدیم پاک کن هایی ز پاکی داشتیم / یک تراش سرخ لاکی داشتیم کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت / دوشمان از حلقه هایش درد داشت گرمی دستانمان از آه بود / برگ دفترها به رنگ کاه بود همکلاسی های درد و رنج و کار / بچه های جامه های وصله دار بچه های دکه سیگار سرد / کودکان کوچک اما مرد مرد کاش هرگز زنگ تفریحی نبود / جمع بودن بود و تفریقی نبود کاش می شد باز کوچک می شدیم / لااقل یک روز کودک می شدیم یاد آن آموزگار ساده پوش / یاد آن گچ ها که بودش روی دوش ای معلم نام و هم یادت بخیر / یاد درس آب و بابایت بخیر ای دبستانی ترین احساس من / بازگرد این مشق ها را خط بزن
+ نوشته شده در  شنبه بیست و نهم شهریور 1393ساعت 10:23 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

ابو موسی، جابر بن حیان، کیمیاگر برجسته ی مسلمان، در سال ۱۰۰ ه.ش به قولی در شهر طوس از توابع خراسان دیده به جهان گشود. مدت کوتاهی پس از تولدش، پدر او که یک دارو ساز شناخته شده و پیرو مذهب شیعه بود، به دلیل نقشی که در بر اندازی حکومت اموی داشت، دستگیر شد و به قتل رسید. جابر به نوشته های باقی مانده از پدرش علاقه مند شد و به ادامه ی حرفه ی او پرداخت. او با شوق و علاقه به یادگیری علوم دیگر نیز می پرداخت. همین، سبب هجرت او از ایران به عراق شد. او در کوفه، در محضر امام جعفر صادق قرآن و دیگر علوم را فراگرفت. کتاب ها و رسالات متعدد جابر، سال ها بعد از او، توجه کیمیاگران اروپایی را به خود جلب کرد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم شهریور 1393ساعت 8:46 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم شهریور 1393ساعت 8:45 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

پروفسور سلیم الحسنی» رئیس بنیاد علوم، فناوری و تمدن می گوید: حفره ای در دانش بشر به وجود آمده است زیرا ما از تاریخ رنسانس به تاریخ یونانیان پریده ایم و بخشی را نادیده گرفته ایم. برخی ابتکارات مسلمانان اکنون در موزه علوم لندن به صورت نمایشگاهی درآمده و« الحسنی» امیدوار است این نمایشگاه بتواند مشارکت فرهنگ های غیر غربی از جمله فرهنگ های اسلامی را که زمانی در کشورهایی مانند اسپانیا و پرتغال، جنوب ایتالیا و بخش هایی از چین حکمفرما بوده اند، آشکار سازد.

در میان برترین ابداعاتی که توسط مسلمانان در جهان صورت گرفته و به گونه ای پایه ابداعات جدیدتر و پیشرفته تر را فراهم آورده، .«پروفسور سلیم الحسنی» رئیس بنیاد علوم، فناوری و تمدن 10 ابتکار برتر را به این ترتیب انتخاب کرده است:



جراحی: پزشک مشهور "الزهراوی" یک کتاب مرجع هزار و 500 صفحه ای مصور را از جراحی ارائه کرده که مدت 500 سال به عنوان مرجع در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. یکی از ابداعات مشهور وی کشف امکان استفاده از روده گربه برای بخیه‌زدن جراحت ها بوده است. هم‌چنین اولین جراحی سزارین و ابداع اولین انبرک جراحی نیز به وی منصوب شده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم شهریور 1393ساعت 8:42 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

۱- تقسیم آب زاینده‌رود نخستین کار جالب او تقسیم صحیح و طریقهٔ مهندسی آب زاینده‌رود به محله‌ها و باغات شهر اصفهان بود‌. او با محاسبهٔ دقیق و به دست آوردن آمار بارندگی مناطق مختلف اصفهان‌، حومه و کوهستان‌های اطراف و همچنین سرچشمهٔ زاینده‌رود‌، طرح دقیق نهر‌ها و شیب و عرض جویبار‌ها و سهم استفادهٔ آب هر باغ و محله و منزل‌، به اختلاف چندین سالهٔ مردم این منطقه پایان داد‌.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هشتم شهریور 1393ساعت 8:41 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذيقعده سال 173 هجري، در شهر مدينه چشم به جهان گشود. اين بانوي بزرگوار، از همان آغاز، در محيطي پرورش يافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقي آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسايي و تقوا، راستگويي و بردباري، استقامت در برابر ناملايمات، بخشندگي و پاکدامني و نيز ياد خدا، از صفات برجسته اين خاندان پاک سيرت و نيکو سرشت به شمار مي رفت. پدران اين خاندان، همه برگزيدگان و پيشوايان هدايت، گوهرهاي تابناک امامت و سکان داران کشتي انسانيت بودند
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هفتم شهریور 1393ساعت 6:53 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

ربيع حاجب مي گويد: روزي طبيبي هندي در مجلس منصور كتاب طب مي خواند در حالي كه امام صادق عليه السّلام در آنجا حضور داشت چون از قرائت مسائل طب فراغت يافت به امام ششم عليه السّلام گفت: دوست داري از دانش خود به تو بياموزم؟ حضرت فرمود: نه زيرا آنچه من مي دانم از دانش تو بهتر است طبيب پرسيد: تو از طب چه مي داني؟ امام فرمود: من حرارت را با سردي و سردي را با گرمي، رطوبت را با خشكي و خشكي را با رطوبت درمان مي كنم و مسأله تندرستي را به خدا وا مي گذارم و براي تندرستي دستور پيامبر را به كار مي برم كه فرمود: «شكم خانه درد است و پرهيز، درمان هر دردي است و تن را به آنچه خوي گرفته بايد عادت داد.» طبيب گفت: طب جز اين چيزي نيست. امام گفت: مي پنداري كه من اين دستورها را از كتاب هاي بهداشتي ياد گرفته ام؟ طبیب گفت: آري امام فرمود: من اين ها را از خدا فرا گرفته ام تو بگو، من از جهت بهداشت داناترم يا تو؟ طبيب گفت:البته من امام عليه السّلام فرمود: اگر اين چنين است من از تو سؤالاتي مي پرسم تو پاسخ بده طبیب گفت: بپرس. امام صادق(ع) سئوالات زير را از طبيب هندي پرسيدند: چرا جمجمه ي سر چند قطعه است؟ چرا موي سر بالاي آن است؟ چرا پيشاني مو ندارد؟ چرا در پيشاني خطوط و چين وجود دارد؟ چرا ابرو بالاي چشم است؟ چرا دو چشم مانند بادام است؟ چرا بيني ميان چشم هاست؟ چرا سوراخ بيني در زير آن است؟ چرا لب و سبيل بالاي دهان است؟ چرا مردان ريش دارند؟ چرا دندان پيشين، تيزتر و دندان آسياب، پهن و دندان بادام شكن بلند است؟ چرا كف دست ها مو ندارد؟ چرا ناخن و مو جان ندارند؟ چرا قلب مانند صنوبر است؟ چرا شُش دو تکه است و در جاي خود حركت مي كند؟ چرا کبد(جگر) خميده است؟ چرا دو زانو به طرف پشت خم و تا مي گردند؟ چرا گام هاي پا ميان تهي است؟ طبيب هندي در پاسخ به تمامي سئوالات بالا گفت : نمي دانم. مام فرمود: من علّت اينها را مي دانم طبيب گفت: بيان كن. امام درپاسخ فرمود: جمجمه به دليل اينکه ميان تهي است، از چند قطعه آفريده شده است و اگر قطعه قطعه نبود، ويران مي شد، لذا چون چند قطعه است، ديرتر مي شكند. موي در قسمت بالاي سر است، چون از ريشه ي آن روغن به مغز مي رسد و از سر موها كه سوراخ است، بخارات بيرون مي رود و سرما و گرمايي كه به مغز وارد مي شود، دفع مي شود. پيشاني مو ندارد، براي آنكه روشنايي به چشم برسد. خط و چين پيشاني نيز عرقي را از سر مي ريزد، نگه مي دارد تا وارد چشم ها نشود و انسان بتواند آن را پاك كند، مانند رودخانه ها كه آب هاي روي زمين را نگهداري مي كنند. ابروها بالاي دو چشم قرار دارند تا نور به اندازه ي کافي به آنها برسد. اي طبيب، نمي بيني وقتي شدت نور زياد است، دست خود را بالاي چشم ها مي گيري تا روشني به مقدار کافي به چشم هايت برسد و از زيادي آن پيشگيري كند؟! بيني بين دو چشم قرار دارد تا روشنايي را بين آنها به طور مساوي تقسيم كند. چشم ها شکل بادام هستند تا ميل دوا در آن فرو برود و بيرون آيد. اگر چشم چهار گوش يا گرد بود، ميل در آن به درستي وارد نمي شد و دوا به همه جاي آن نمي رسيد و بيماري چشم درمان نمي شد. خداوند سوارخ بيني را در زير آن آفريد تا فضولات مغز از آن پايين بيايد و بو از آن بالا رود. اگر سوراخ بيني در بالا بود، نه فضولات از آن پايين مي آمد و نه بوي چيزي را در مي يافت. سبيل و لب را بالاي دهان آفريد، تا فضولاتي را كه از مغز پايين مي آيد نگه دارد و خوراك و آشاميدني به آن آلوده نگردد و آدمي بتواند آنها را از پاک کند. براي مردان محاسن(ريش) را آفريد تا نيازي به كشف عورت(پوشاندن سر) نداشته باشند و مرد و زن از يكديگر مشخص شوند. دندان هاي پيشين را تيز آفريد تا گزيدن آسان گردد، و دندان هاي آسياب را براي خرد كردن غذا پهن آفريد، و دندان نيش را بلند آفريد تا دندان هاي آسياب را مانند ستوني كه در بنا به كار مي رود، استوار كند. دو كف دست را بي مو آفريد تا سودن به آنها واقع گردد. اگر کف دست مو داشت، وقتي انسان به چيزي دست مي کشيد به خوبي آن را حس نمي کرد. مو و ناخن را بي جان آفريد، چون بلند شدن آنها زشت و کوتاه کردن آنها زيباست. اگر جان داشتند، بريدن آنها همراه با درد زيادي بود. قلب را مانند صنوبر ساخت، چون وارونه است. سر آن را باريك قرار داد تا در ريه ها در آيد و از باد زدن ريه خنك شود. كبد را خميده آفريد تا شكم را سنگين كند و آن را فشار دهد تا بخارهاي آن بيرون رود. خم شدن زانو را به طرف عقب قرار داد، تا انسان به جهت پيش روي خود راه رود، و به همين علت حركات وي ميانه است، و اگر چنين نبود در راه رفتن مي افتاد. پا را از سمت زير و دو سوي آن، ميان باريك ساخت، براي آنكه اگر همه پا بر روي زمين قرار مي گرفت، مانند سنگ آسياب سنگين مي شد. سنگ آسياب چون بر سر گردي خود باشد، كودكي آن را بر مي گرداند و هر گاه بر روي زمين بيفتد، مردي قوي به سختي مي تواند آن را بلند كند. آن طبيب هندي گفت: اين ها را از كجا آموخته اي؟ فرمود: از پدرانم و ايشان از پيامبر و او از جبرئيل، امين وحي و او از پروردگار كه مصالح همه اجسام را داند. طبيب در آن وقت مسلمان شد و گفت: تو داناترين مردم روزگاري. منبع : احتجاج طبرسي - باب مناظرات امام صادق (ع)- دانشنامه احاديث پزشکي ج1 ص34
+ نوشته شده در  جمعه هفتم شهریور 1393ساعت 6:46 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

دوران قبل از امامت در دوران قبل از امامت، حضرت شاهد فعاليتهاي پدر خويش در نشر معارف ديني و تربيت شاگردان وفا دار و با بصيرت بود. امام باقر در مناسبتهاي مختلف به امامت و ولايت فرزندش جعفر صادق تصريح فرموده و شيعيان را پس از خودش به پيروي از او فرا مي خواند. لذا احاديث، زيادي مبني بر نص امامت حضرت صادق نقل شده است. امام صادق در سال 114 هجري قمري پس از شهادت پدرش در سن 31 سالگي به امامت رسيد. دوران امامتش مصادف بود با اواخر حکومت امويان که در سال 132 به عمر آن پايان داده شد و اوايل حکومت عباسيان. اوضاع جامعه در آغاز امامت حضرت در آغاز امامت حضرت افرادي از شيعيان و حتي بستگان حضرت حاضر به قبول امامت ايشان نبودند، لذا حضرت از راههاي گوناگوني کوشيدند آنها را به قبول راه صحيح وادار سازند و دراين زمينه به اذن خداوند معجزاتي نيز انجام دادند. دوران امام جعفر صادق در ميان ديگر دورانهاي ائمه اطهار، دوراني منحصر به فرد بود و شرايط اجتماعي و فرهنگي عصر آن حضرت در زمان هيچ يک از امامان وجود نداشته است و اين به دليل ضعف بني اميه و قدرت گرفتن بني عباس بود. اين دو سلسله مدتها در حال مبارزه با يکديگر بودند که اين مبارزه در سال 129 هجري وارد مبارزه مسلحانه و عمليات نظامي گرديد. اين کشمکش ها و مشکلات سبب شد که توجه بني اميه و بني عباس کمتر به امامان و فعاليتشان باشد، از اين رو اين دوران، دوران آرامش نسبي امام صادق و شيعيان و فرصت بسيار خوبي براي فعاليت علمي و فرهنگي آنان به شمار مي رفت. جنبش فرهنگي در دوران امامت حضرت عصر آن حضرت همچنين عصر جنبش فرهنگي و فکري و برخورد فرق و مذاهب گوناگون بود. پس از زمان رسول خدا ديگر چنين فرصتي پيش نيامده بود تا معارف اصيل اسلامي ترويج گردد، بخصوص که قانون منع حديث و فشار حُکّام اموي باعث تشديد اين وضع شده بود. لذا خلأ بزرگي در جامعه آنروز که تشنة هرگونه علم و دانش و معرفت بود، به چشم مي خورد. امام صادق با توجه به فرصت مناسب سياسي و نياز شديد جامعه، دنباله نهضت علمي و فرهنگي پدرش را گرفت و حوزه وسيع علمي و دانشگاه بزرگي به وجود آورد و در رشته هاي مختلف علمي و نقلي شاگردان بزرگي تربيت کرد. شاگرداني چون: هشام بن حکم، مفضل بن عمر کوفي جعفي، محمد بن مسلم ثقفي، ابان بن تغلب، هشام بن سالم، مؤمن طاق، جابر بن حيان و . . . . تعداد شاگردان امام را تا چهار هزار نفر نوشته اند. ابوحنيفه رئيس يکي از چهار فرقه اهل سنت مدتي شاگرد ايشان بود و خودش به اين موضوع افتخار کرده است. امام از فرصت هاي گوناگوني براي دفاع از دين و حقانيت تشيع و نشر معارف صحيح اسلام استفاده مي برد. مناظرات زيادي نيز در همين موضوعات ميان ايشان و سران فرقه هاي گوناگون انجام پذيرفت که طي آنها با استدلال هاي متين و استوار، پوچي عقايد آنها و برتري اسلام ثابت مي شد. همچنين در حوزه فقه و احکام نيز توسط ايشان فعاليت زيادي صورت گرفت، به صورتي که شاهراههاي جديدي در اين بستر گشوده شد که تاکنون نيز به راه خود ادامه داده است. بدين ترتيب، شرايطي مناسب پيش آمد و معارف اسلامي بيش از هر وقت ديگر از طريق الهي خود منتشر گشت، به صورتي که بيشترين احاديث شيعه در تمام زمينه ها از امام صادق نقل گرديده و مذهب تشيع به نام مذهب جعفري و فقه تشيع به نام فقه جعفري خوانده مي شود. حاکمان معاصر همانطور که گفته شد امام بين دو دوره عباسي و اموي و دوران گذار از امويان به عباسيان مي زيست. ايشان ازميان خلفاي اموي با افراد زير معاصر بود: 1- هشام بن عبدالملک (105- 125 ه. ق) 2- وليد بن يزيد بن عبدالملک (125-126) 3- يزيد بن وليد بن عبدالملک (126) 4- ابراهيم بن وليد بن عبدالملک (70 روز از سال 126) 5- مروان بن محمد (126-132) و از خلفاي عباسي نيز معاصر بود با : 1- عبدالله بن محمد مشهور به سفاح (132-137) 2- ابوجعفر مشهور به منصور دوانيقي (137-158) نبايد تصور کرد که امام به کلي خود را از جريانات و امور سياسي دور نگه داشت، بلکه همواره از وقتهاي مناسب براي ترويج حقانيت خود و بطلان هيأت حاکمه بهره مي برد و بدين منظور نمايندگاني را نيز به مناطق مختلف بلاد اسلامي مي فرستاد. عباسيان براي کسب قدرت و محبوبيت در دلهاي مردم از وجهه اهل بيت پيامبر استفاده مي کردند و حتي شعارشان" الرضا في آل محمّد" بود. آنان به دنبال اشخاصي با وجهه مردمي بودند که هم از بستگان پيامبر باشند و هم درميان مردم محبوبيت داشته باشند. لذا بهترين شخص در نظر عباسيان امام صادق بود. امام صادق پيشنهاد آنان را رد کردند و فرمودند: نه شما از ياران من هستيد نه زمانه، زمانه من است. حتي برخي از بستگان آن حضرت نزديک بود با اين پيشنهاد ها فريب به خورند، اما امام با روشنگري خاص خود به آنان فهماندند که به ظاهر توجه نکنند. امام مي دانست که عباسيان نيز هدفي جز رسيدن به قدرت ندارند و اگر شعار طرفداري از اهل بيت را مطرح مي کنند، صرفاً به خاطر جلب حمايت توده هاي شيفته اهل بيت است. امام مي ديد که سران سياسي و نظامي عباسيان در خط مستقيم اسلام و اهل بيت نيستند و لذا حاضر نبود با آنان همکاري کرده و به اقداماتشان مشروعيت بخشد. چنانکه در تاريخ مي بينيم که چه جناياتي کردند و چه خونهايي ريختند تا پايه هاي عباسيان محکم گردد. از حوادث مهم در زمان امامت حضرت، قيام عمويش زيد بن علي است که شکست خورد و با شهادت زيد به پايان رسيد. شهادت حضرت صادق عليه السلام پس از به قدرت رسيدن عباسيان، همانطور که آن حضرت پيش بيني کرده بود فشار بر شيعيان افزايش يافت و با روي کار آمدن منصور اين فشار به اوج خود رسيد. امام نيز از اين فشار ها مستثني نبود. اين دوران، يعني چند سال آخر عمر آن حضرت بر خلاف دوران اوليه امامتشان،‌ دوره سختي ها و انزواي دوبارة آن حضرت و حرکت تشيع بود. منصور شيعيان را به شدت تحت کنترل قرار داده بود. سرانجام کار به جايي رسيد که با تمام فشارها، منصور چاره اي نديد که امام صادق را که رهبر شيعيان بود از ميان بردارد و بنابراين توسط عواملش حضرت را به شهادت رساند. آن حضرت در سن 65 سالگي در سال 148 هجري به شهادت رسيد و در قبرستان معروف بقيع در کنار مرقد پدر و جدّ خودش مدفون گرديد . در زمينه فضايل و مکارم اخلاقي حضرت صادق روايات و وقايع بسيار زيادي نقل شده است. آن حضرت با رفتار کريمانه و خلق و خوي الهي خود بسياري از افراد را به راه صحيح هدايت فرمود، به گونه اي که پيروان ديگر مکاتب و اديان نيز زبان به مدح آن حضرت گشوده اند.
+ نوشته شده در  شنبه یکم شهریور 1393ساعت 4:55 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

پایداری ملی: عملیات‌های روانی برای تأثیرگذاری مقطعی و کوتاه‌مدت بر احساسات و افکار است. به همین دلیل هم به آن عملیات گفته می‌شود. بر این اساس، عملیات روانی ابزاری برای جنگ نرم و با آن متفاوت است. چند سالی است که از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر وجود «جنگ نرم» جبهه‌ی استکبار علیه انقلاب اسلامی می‌گذرد. در این مدت، مطالب و مقالات زیادی در این باره منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد هنوز حق این مطلب آن گونه که باید ادا نشده است. از سویی دیگر، برخی از محققان و نویسندگان، بین موضوعی چون «جنگ نرم» با مقولات متشابه دیگری مانند عملیات روانی، قدرت نرم و... تمیز قائل نشده‌اند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و هفتم اردیبهشت 1393ساعت 6:9 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

الف-پاسخ صحیح رامشخص کنید:

1-عمل این قطعه الکترونیکی شبیه کلید یک طرفه قابل کنترل(خودکار) می باشد:

الف-دیود                 ب-خازن              ج-ترانزیستور           د-مقاومت

2-نیروی موتورازطریق کدام یک از مجموعه های زیر به چرخها منتقل می شود؟

الف- فنربندی         ب- هدایت وفرمان            ج-چرخ وترمز           د- دستگاه انتقال قدرت

3-کدام یک از قطعات زیرانرژی مکانیکی رابه انرژی الکتریکی تبدیل می کند؟

الف-باتری            ب-دینام                ج-موتور                د-ترموستات

4-برای ازبین بردن کدام لکه باید از آب سرداستفاده شود؟

الف- لکه خون               ب-لکه لاک ناخن              ج- چای             د- لکه شمع


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم اردیبهشت 1393ساعت 7:3 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

هرچه دلت می خواهددر دو خط بنویسید .
+ نوشته شده در  پنجشنبه چهارم اردیبهشت 1393ساعت 4:54 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

امام صادق ع فرمود:تدبیر وبرنامه ریزی در زندگی از دین است.

امام علی ع فرمود: ان چه را که از عمر توباقی مانده است*دریاب ومگو فردا وپس فردا*زیرا پیشینیان تو به این سبب هلاک شدند که تکیه بر ارزو ها کردند وامروز وفردا نمودند*تا ان که فرمان خدا{مرگ}ناگهان فرارسید در حالی که غافل بودند.

امامصادق ع فرمود:برنامه ریزی نیمی از زندگی است.

امام علی ع فرمود:برنامه ریزی پسندیده همراه با قناعت از ثروت زیادی که با اسراف همراه  است بهتر است.

امام علی ع فرمود:عاقل کسی است که یک نفس{یک لحظه}به کار بدون فایده نمی پردازدو جیزی را که همراهش باقی نمی ماند گرد نمی اورد.

امام علی ع فرمود:تاکاری را خوب نسنجیده ای به ان اقدام نکن.

امام علی ع فرمود:تامل کن تا دور اندیش باشی هنگامی که جوانب کار روشن شد*قاطعانه ان را انجام بده.

امام رضا ع فرمود :هرکس راه را از روی برنامه وراهش بجویید*نلغزد واگر هم لغزید برنامه ریزی  به کمکش می اید.

امام علی ع فرمود:پیروزی بادور اندیشی{برنامه ریزی}‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍واراده پایدار  به دست می اید.

امام علی ع فرمود:هرکس فرصت را غنیمت شمرد*از اندوه درامان است.

امام صادق ع فرمود:با در دست داشتن فرصت موجود*در انتظار فرصت کاملی در اینده باشد*روزگار همان فرصت را نیز از او بر باید*زیرا کار ایام غارت است وراه وروش زمان از دست رفتن است.

امام علی ع فرمود:میانه رو ونظم *کم را زیاد می کند.

امام علی ع فرمود"پایداری وقوام زندگی به برنامه ریزی نیکوست و وسیله رسیدن به ان*مدیریت صحیح است.

امام علی ع فرمود:عاقبت اندیشی پیش از عمل تو را از پشیمانی در امان دارد.

امام علی ع فرمود:نداشتن برنامه صحیح در زندگی*نیاز مندی وفقر به بار می اورد.

امام علی ع فرمود:بزرگترین دلیل بر خردمندی*برنامه ریزی پسندیده است.

امام رضا ع فرمود:بکوشید زمانتان را به 4بخش تقسیم کنید:1:زمانی برای مناجات با خدا-2:زمانی برایتامین معاش-3:زمانی برای معاشرت با برادران ومعتمدانی که عیب هایتان را بر شما می شناسانند ودردل شما را دوست دارند*4:وساعاتی برای لذت های حلال و با بخش چهارم توانایی انجام دادن3بخش دیگر را بدست می اورد.

امام باقر ع فرمود:مبادا فرصت های به دست امده را از دست بدهی که در این میدان ان که وقت را ضایع کند*زیان می بیند.

امام حسن ع می فرماید:ای پسرم!از ان چه در دست داری برای ان  چه در پیش داری بهره گیر*زیرا مؤمن توشه بر می داردوکافر خوشگذرانی می کند.

رسول خدا ص فرمود:هرکس دری از خیر به رویش گشوده شد*باید ان را غنیمت بشمارد*زیرا نمی داند چه موقع در به رویش بسته می شود.

امام علی ع فرمود:هرکس به چاره اندیشی و برنامه ریزی بر نخیزد*سختی ها او را به ایستادن وادار کنند.

امیرمؤمنان ع  فرمود:اندازی گیری کن*سپس ببر*بیندیش.سپس بازگو و برنامه ریزی کن سپس به کار اقدام کن.

امیرمؤمنان ع  فرمود:ان کس که به امور غیر مهم خود را مشغول سازد*مهم تر را از دست می دهد.

امام رضا ع فرمود:حقیقت ایمان بنده ایبه کمال نمی رسد*مگر این که سه خصلت دراو باشد1:دین را درست و کامل بفهمد-2:در زندگی خوب برنامه ریزی کند-3در برابر بلا ها برد بار باشد.

امام علی ع فرمود:در ان چه فراهم می اوری مانند هیزم چین شب وگرد اورنده کف روی سیل نباش{که از خود اختیاری ندارد ودیگری او را می برد}

امام علی ع فرمود:هرکس بدون عاقبت اندیشی در کارها دست به کاری زند*خود را گرفتار سختی ومصیبت ها کرذه است.

رسول اکرم ص فرمود:{درصفوف نماز جماعت}منظم باشیذ*زیرا بی انضباطی صفوف دل های شما را هم دچار اختلاف می کند.

 

 

+ نوشته شده در  جمعه بیست و نهم شهریور 1392ساعت 4:54 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

بهار تعلیم وتربیت و شروع سال تحصیلی بر عموم همکاران محترم،فرهنگیان،دبیران ، معلمان و دانش آموزان عزیز مبارک باد.آغاز سال تحصيلي جديد وهمزماني آن با هفته ي بزرگداشت دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره شهداي عزيز شرايط كم نظيري را براي همه‌ي متوليان و دلسوزان امر تعليم و تربيت به خصوص فرهنگيان عزيز به وجود آورده است. رسالت اصلي دستگاه تعليم و تربيت ايجاد زمينه مساعد جهت رشد علمي ، اخلاقي و تربيتي و تقويت مباني اعتقادي ، فرهنگ ملي و مهارت هاي زندگي,تقویت اعتماد بنفس]تفکر خلاق و نقاد در دانش آموزان مي‌باشد و برآيند همه ي فعاليت هاي ادارات و مدارس مي‌بايست به سوي اين اهداف جهت دهي و سمت گيري شود ، لذا همه ي مديران ،دبیران و معلمان و دست اندرکاران نظام آموزشی باید با گفتار و رفتار خويش در راستاي رسيدن به اين مقصد ، عرصه دلنشين مدارس را از كار و تلاش و نشاط علمي و رقابت هاي سالم و تقويت خودباوري بين همكاران و دانش آموزان سرشار نمايند .

+ نوشته شده در  جمعه بیست و نهم شهریور 1392ساعت 4:53 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

( 1- نماز )

فکر می کنم بهترین فیلتر شکن دنیا باشه که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن امضا و مهر کرده ...باوری نداری
" ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44" 

2- ماه مبارک رمضان
این سری از فیلتر شکن ها مدت زمان طولانی برای شما کاربرد دارد و حتی باعث می شود ویروس هایی با گناه وارد خود کرده اید قتل عام کند 

+ نوشته شده در  سه شنبه یازدهم تیر 1392ساعت 7:5 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

 
برخی شبهه ای را در مقابل منتظرین امام عصر (عج) مطرح می کنند مبنی بر اینکه چرا در قرآن کریم به صراحت به امامت ۱۲ امام تصریح نشده است که این همه شبهه به وجود نیاید؟ در این مطلب به این شبهه پاسخ خواهیم داد.
چرا در قرآن نامی از امام زمان (عج) نیامده است؟
اگر مسلمانان، حتی آنان که مثل وهابیت مدعی هستند ما به ظاهر قرآن اکتفا می‌کنیم، به آن چه در همین ظاهر بیان شده است ایمان بیاورند، دیگر هیچ شبهه‌ای راجع به امامت باقی نمی‌ماند. پس معلوم می‌شود که اینها همه بهانه است.
 
مگر خداوند متعال در قرآن کریم به صراحت بیان ننمود که برای هدایت انسان، «رسول، کتاب و میزان» را با هم فرستاده است؟ مگر نفرمود: که در همه امور به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله تأسی کنید؟ مگر نفرمود: هر چه او داد اخذ کنید و هر چه نداد واگذارید؟ مگر نفرمود: اگر اختلافی کردید، به او رجوع کنید و هر چه حکم کرد بپذیرید ...؟ پس چرا این همه آیات صریح و روشن [در ظاهر و باطن] رها می‌کنند، پیامبر اعظم (ص) را اطاعت نمی‌کنند، علم قرآن را از دو نمی‌گیرند ... و به دنبال نام علی، حسن، حسین و ... علیهم‌السلام در قرآن می‌گردند و چون پیدا نمی‌کنند، منکر شده یا شبهه می‌کنند؟!
 
الف – در میان بزرگان اهل سنت، از خلفای سه گانه گرفته تا رؤسای چهار مذهب یا علما، محدثین و تاریخ‌نگاران، کدام‌شان منکر امامت امیرالمؤمنین (ع) بوده‌اند، یا خودشان ادعای امامت داشته، یا حتی در امامت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تشکیک و تردید کرده‌اند که اکنون می‌خواهند این تردید را به بهانه ظاهر قرآن کریم به میان تشیع تسری دهند؟!
 
ب – کلمه «امام» و جمع آن «ائمّه» مجموعاً دوازده بار در قرآن به كار رفته كه هفت بار آن به صورت مفرد (امام) و پنج بار به شكل جمع (ائمه) می‌باشد. حال وقتی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در خطبه غدیر آیات را یکی پس از دیگر تلاوت نموده و می‌فرمود که مصداقش من و علی (ع) و ۱۱ امام بعد از اولاد او هستیم، دیگر چه جای شک و شبهه‌ای باقی می‌ماند؟ مگر دو خلیفه‌ی اول و سایر اتباع آنجا حضور نداشتند و اولین بیعت کنندگان نبودند و مگر بعدها نیز مفسرین، محدثین و مورخین اهل سنت این خطبه و فرازهای آن را اذعان و درج نکردند؟!
 
ج – مگر ایشان پس از تلاوت آیه تبلیغ (ابلاغ) نفرمود که موضوع این آیه معرفی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است؟
«یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرین»
ترجمه: اى فرستاده ما، آنچه را از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن، و اگر نكنى (گويى هيچ) پيام او را ابلاغ نكرده‏اى و خداوند تو را از (فتنه و شر) مردم نگه مى‏دارد، بى‏ترديد خداوند گروه كافران را هدايت نمى‏كند.
و مگر ده‌ها نفر از بزرگان اهل سنّت چون: افظ ابونعیم اصفهانی - ابن عساکر شافعی - جلال الدین سیوطی - شیخ سلیمان قندوزی حنفی و ... همه تصریح نکردند که شأن نزول این آیه چیست؟
 
د – خداوند متعال در قرآن کریم فرمود که اعمال همه انسان‌ها و نیز آثار اعمال آنها تا روز قیامت را نزد «امام مبین» جمع و ثبت می‌کند:
«إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ» (یس، ۱۲)
ترجمه: البته اين ماييم كه مرده‏ها را زنده مى‏كنيم و آنچه را از پيش فرستاده‏اند (از عمل‏هاى حال حيات) و آثار (پس از مرگ) آنها را مى‏نويسيم، و همه چيز را (از اعمال مكلّفان و حوادث اين جهان) در نسخه‏اى آشكار (لوح محفوظ) به طور فراگير برشمرده‏ايم.
 
 
مگر پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر این آیه را تلاوت ننموده و نفرمودند که آن امام مبین علی علیه‌السلام است و مگر اغلب علمای بزرگ اهل سنّت به این معنا تصریح نکرده‌اند؟
فراز خطبه: «مَعاشِرَالنّاسِ، علی (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِی، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیْتُهُ فی إِمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبینُ (الَّذی ذَکَرَهُ الله فی سُورَةِ یس: (وَ کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیْناهُ فی إِمامٍ مُبینٍ).‌«
ترجمه: هان مردمان! او را برتر بدانید. چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران، علی، ضبط کرده ام. او (علی) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سوری یاسین یاد کرده که: «و دانش هر چیز را در امام روشنگر برشمرده ایم...»
 
ﻫ – اهل سنّت بیش از صد آیه از قرآن کریم را به نقل از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده‌اند که در خصوص امامت و ولایت امیرالمؤمنین و فرزندانش می‌باشند و اگر هیچ آیه‌ای جز آیات بسیاری که در خطبه غدیر آمده است نباشد، کفایت می‌نماید.
 
و- اسم نیز فقط محمد، علی، حسن، حسین و ...(ع) نمی‌باشد. همان طور که محمد (ص) اسم است، نبی، رسول و خاتم نیز اسم است، همان طور که علی، حسن و حسین (ع) اسم است، امام، ولی، خلیفه و ... نیز اسم است و خداوند متعال مجبور نیست که حتماً آن اسمی را که برخی از مردم می‌خواهند بیاورد؟ مضافاً بر این که «اسم» یعنی «نشانه» و نشانه برای هدایت است و آن نشانه‌ای که برای انسان آمده و انسان باید از او تبعیت کند تا رشد یابد، امام، اسوه، ولی‌الله و خلیفة‌الله است و نه حسن یا حسین؟
 
پس اگر بخواهند قبول کند، ده‌ها آیه وجود دارد که ظاهر و باطنش روشن است و اگر نخواهند قبول کنند، با اسم علی، حسن و حسین نیز قبول نمی‌کنند و خواهند گفت: درست است، اما این علی، آن علی نیست. چنان چه راجع به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌گویند.
+ نوشته شده در  دوشنبه سوم تیر 1392ساعت 10:7 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 


زئیات نظام رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن اعلام جزئیات نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان چهار درجه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد كرده كه این امر بررسی می‌شود.

مهدی نویدادهم درباره نظام رتبه بندی معلمان كه یكی از مبانی تحول در آموزش و پرورش ذیل سند تحول بنیادین محسوب می شود، افزود: رتبه بندی معلمان یكی از اولویت های اول برنامه های آموزش و پرورش است و در آخرین جلسه ای كه صبح امروز درباره جزئیات آن برگزار شد، گزارشی برای ارسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی آماده شد.

وی افزود: رتبه بندی معلمان سبب ایجاد انگیزه و رقابت مثبت بین معلمان خواهد شد، ضمن آنكه با اجرای این طرح نه تنها پویایی و سیستم جذب و نگه داشت معلمان تغییر خواهد كرد، بلكه این امر به توانمندسازی معلمان نیز منجر خواهد شد.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح كرد: اگر این طرح به نتیجه مطلوب رسیده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شود، به عنوان یكی از برنامه های تحولی آموزش و پرورش بخشی از نظام را اصلاح خواهد كرد.

به گفته نوید ادهم، در حال حاضر چهار درجه برای رتبه بندی معلمان پیشنهاد شده است كه باید مورد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بگیرد و درباره جزئیات آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: سوابق و مدرك تحصیلی، شركت معلمان در فعالیت های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و... بخشی از شرایطی است كه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده كه باعث ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن حقوق معلمان خواهد شد.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این درجه بندی ها همه معلمان در درجه یك قرار می گیرند، اما ارتقای آنها به درجات بالاتر منوط به احراز شرایطی خواهد بود كه برای درجات بعدی رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

نوید ادهم با بیان این كه برای درجات مختلفی از نظام رتبه بندی عناوین مختلفی نیز از سوی آموزش و پرورش پیشنهاد شده است، افزود: این عناوین پس از بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در صورت تصویب اعلام خواهد شد.

وی گفت: یكی از اشكالاتی كه در سطح كارشناسی این طرح مورد بررسی قرار گرفته، افزایش حقوق معلمان بر اساس نظام رتبه بندی است كه تحقق آن منوط به تصویب مجلس است، لذا با توجه به این كه معلمان در درجه بندی دارای حقوق های متفاوتی خواهند بود، باید منابع آن دیده شود.

نوید ادهم با بیان این كه در صورت اجرای نظام رتبه بندی معلمان، حقوق آنها از رتبه دوم به بالاتر افزایش چشمگیری خواهد داشت، خاطر نشان كرد: یكی از راهكارهای تامین این منابع از سوی مجلس و دولت است و پیشنهاد بعدی از محل صرفه جویی سیستم آموزش و پرورش است، چرا كه با اجرای این طرح، كیفیت افزایش یافته؛ لذا به دنبال آن افزایش بهره وری را خواهیم داشت كه این موضوع در دراز مدت به كاهش هزینه ها منجر خواهد شد، لذا از محل صرفه جویی، افزایش حقوق ها قابل تامین خواهد بود. (ایسنا)

+ نوشته شده در  یکشنبه دوم تیر 1392ساعت 8:21 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

بسم الله الرحمن الرحیم

 " اللهم کن لولیک الحجـة بن الحسـن صلواتک علیه و علی آبائـه فی هذه السـاعه و فـی کل  ساعة ولیاً و حافظاً وقائداً وناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا  و تمتعه

فیها طویلا "


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه یکم تیر 1392ساعت 4:34 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

بسم الله الرحمن الرحیم

 " اللهم کن لولیک الحجـة بن الحسـن صلواتک علیه و علی آبائـه فی هذه السـاعه و فـی کل  ساعة ولیاً و حافظاً وقائداً وناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا  و تمتعه

فیها طویلا "


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه یکم تیر 1392ساعت 4:34 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

هر روز با یک حقیقت بزرگ مواجه می‌شویم اما هنوز غافلیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،گاه در زندگی با اخبار و حوادثی روبرو می‌شویم که معجزه نیست اما حکایت از یک حقیقت است اینکه خداوند هزار و چهارصد سال پیش از وقایعی خبر داده که بشر با تمام علم و تکنولوژی اکنون به حقیقت آن دست یافته است شاید اندکی ما را از تجملات دنیا رهانیده و به ذات مقدس الهی نزدیکتر نماید.
یک پژوهشگر هلندی غیر مسلمان تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسید که ذکر کلمه جلاله " الله " و تکرار آن نیز صدای این لفظ موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌نماید این پژوهشگر غیر مسلمان هلندی طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی از مسلمانان که قرآن می خواندند و یا کلمه " الله " را می‌شنیدند به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله " الله " و تکرار آن و حتی شنیدن آن موجب آرامش روحی شده و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.
وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمانان که بر روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند من حتی در تحقیقاتم از افراد غیر مسلمان نیز استفاده نمودم و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر " الله " کردم و نتیجه مجددا تکرار شد خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم زیرا تاثیر آن بر روی افسرده، ناامید و نگران تاثیری چشمگیر و عجیب بود.
این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شده که حرف الف که کلمه " الله " با آن شروع می‌شود از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و موجب تنظیم تنفس می‌شود به ویژه اگر تکرار شود؛ و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد.
حرف لام که حرف دوم الله است نیز موجب برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود تکرار شدن این حرکت در کله الله که تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تاثیرگزار است.
اما حرف‌های حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تاثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.
گفتنی است: شاید اکنون با انجام این تحقیق علمی اندکی بیشتر از خواب غفلت رها شده و متوجه شویم که آنچه را که خدا به ما توصیه نموده نه تنها فقط به عنوان یک تکلیف بلکه بیشتر به دلیل تاثیر مثبت آن بر سلامت جسم و روح خودمان بوده است.
به راستی که قرآن کریم در آیه کریمه می‌فرماید: " الذین آمنو و تطمئن قلوبهم بذکر الله الا بذکر الله تطمئن القلوب"

منبع:باشگاه خبرنگاران

+ نوشته شده در  شنبه یکم تیر 1392ساعت 4:21 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هفدهم خرداد 1392ساعت 9:52 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

+ نوشته شده در  جمعه هفدهم خرداد 1392ساعت 9:51 قبل از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه سیزدهم خرداد 1392ساعت 7:34 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم

 


فارغ از خود شدم و کوس انا الحق بزدم
همچو منصور، خریدار سر دار شدم

 


غم دلدار فکنده است به جانم شرری
که به جان آمدم و شهره بازار شدم

 


در میخانه گشایید به رویم شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم

 


جامه زهد و ریا کندم، و بر تن کردم-
خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم

 


واعظ شهر که از پند خود آزارم داد
از دم رند می آلوده طلبکار شدم

بگذارید که از بتکده یادی بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم

+ نوشته شده در  دوشنبه سیزدهم خرداد 1392ساعت 7:32 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

شهرستان های استان تهران

خرداد۹۲

نوبت عصر


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم خرداد 1392ساعت 5:14 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

شهرستان های استان تهران

خرداد ۹۲

نوبت صبح


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم خرداد 1392ساعت 5:12 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه سوم خرداد 1392ساعت 6:4 بعد از ظهر  توسط رضا مهری رکن آبادی   | 

مطالب قدیمی‌تر